torsdag 3. mai 2012

Kåres til årets IKKE-blogger???

Nei, nå må det skjerpes, Susanne! Er ikke så aktiv merker jeg. Er for gale når det er et ork å legge bilder fra mobil/kamera og inn på pcèn....!
Kan ikke ramse opp alt jeg har laget siden sist, for jeg har falt helt ut av tellingen. Men skal nå legge inn bilder av mye.
Til påske ble det en del påskehaner som ble strikket i fritidsgarn og tovet. Fylte  dem med vatt, og pyntet dem etter eget ønske. Mye knappe-pynting. Og jeg har lært meg litt hekling :-) Fornøyd. Kan fastmasker, og luftmasker. Og kanskje det var en type til, men med disse kunnskapene har jeg heklet hanekam og føttene selv :-O Lagde også en tennbrikketboks-skjuler. I diverse påskemønster. Den ble veldig søt, og endte opp på hytta.
Ellers har jeg strikket marius-votter (som egentlig var til meg selv, men endte opp til lilllebror med dådyr-øyne),vest til Andrea som et improviseringsprosjekt, nydlige sokker x2, et par til Andrea og et par til mamma, prinsesselue til tantejenta mi som nettopp har blitt 4 år, enda en tennbrikettskjuler, pixielue, tovet barnetøfler.
Legger rett og slett bare inn bildene her. Kanskje litt rotete.....

Nå er vi kommet til mai, og det gledes virkelig. Våren har vist seg å være en fryd, mye sol og fint vær. Helt til vi ankom 2 mai, da snødde det her i byen, korgfjellet ble til vinterveier og kaos. Men, men, må bare taes med et smil..... :-)
Idag er det UNDER 1 mnd til jeg, mamma og lillesøster drar på jentetur til Tyrkia, HÆPPI!

 Pixieluen har jeg vist adresse til i tidligere innlegg her i bloggen, mariusvottene har jeg fått oppskrift hos min tante, luen tilhørerer egentlig et sett med matchende genser.Fant oppskrift i et hjemmet-ukeblad.
De små søte kyllingene som henger er hentet fra: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=632&lang=no
Påskehanene: http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=5d2efbbd-f968-4ed8-ab45-2de5731bf198
 Disse sokkene finnes på: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=135&d_id=44&lang=no
Barnestr er noe egetdesign fra Tante Jorun. Men hovedsakelig, som dere ser på bildene så er det bare mindre maskeantall, og pynte-mønstret mellom de store stjernene er redusert.


Den lilla vesten har jeg laget stort sett selv. Fant maskeantallet på en vest til 4-åring, resten strikket jeg på frihånd. Rillestrikket fra armhullene og opp, tatt opp masker og strikket vrangbord rundt. Passer perfekt til Andrea :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar